Sunday, March 22, 2015

Advanced Joint Health Tablet merawat sakit sendi

Biasalah bila umur da meningkat ni mula la rasa sakit sendi sana sakit sini..Nak minum susu?banyak alasan yang saya dengar antaranya malas, tak sempat, lupa, kadang-kadang ade yang buang je setin susu tu dan dah lama tak beli susu tepung.

Jom kita tengok sikit info tentang sendi

Sakit sendi terjadi dalam kalangan semua lapisan masyarakat. Kesakitan sendi adalah suatu sensasi atau persepsi dan ianya menandakan kecelaruan fizikal, mental atau disebabkan oleh penyakit. Ianya berbeza dari segi lokasi, jangka masa,kesakitannya dan dari individu ke individu yang lain.

Sebab-sebab sakit sendi
*********************

Kebanyakan penghidap sakit sendi tidak mempunyai kerosakan terhadap sendi mereka. Kesakitan itu mungkin berpunca dari lapisan tisu luaran, otot, ligamen, sendi atau pangkal saraf. Tulang jarang menyebabkan kesakitan.

Kesakitan ringan mungkin disebabkan oleh terseliuh atau ligamen atau otot yang terkoyak sedikit. Ini boleh disebabkan oleh aktiviti yang berat seperti mengangkat berat, postur yang tidak elok, kecederaan atau pergerakan yang tidak betul. Atau boleh juga disebabkan oleh perkara-perkara berikut:

~ berat badan berlebihan
~ kecacatan tulang belakang, tangan atau kaki
~ kecederaan (kemalangan, bersukan dan sebagainya)
~penyakit sendi seperti arthritis
~sakit dari pangkal saraf (seperti saraf ya g terhimpit)
~penyakit tulang
~ketumbuhan
~jangkitan kuman
~masalah mental seperti tekanan, kemurungan dan sebagainya
~penyakt kronik
~ubat-ubatan

Rawatan
***********
Sakit sendi selalunya bukan disebabkan oleh penyakit serius.

Sakit ringan akan reda dengan langkah-langkah mudah seperti merehatkan sendi tersebut secukupnya contohnya dengan penggunaan 'splint' (pengampu)

Kerap mengenakan 'cold pack' (conoh ais yang dilipat dalam tuala) pada sendi yang tercedera sekurang-kurangnya 30 minit untuk mengurangkan bengkak dan kemerahan (keradangan)

Selepas beberapa hari, selangkan penggunaan pek sejuk dan panas. Urut secara lembut juga boleh membantu. Kenakan pek panas untuk meringankan ketegangan sendi.

Guna ubat penahan sakit seperti paracetamol (panadol) atau ubat jenis non-steroid anti-inflammatory' (NSAID) sekiranya paracetamol tidak melegakan. Ini boleh didapati di farmasi

Kuangkan berat badan

Guna kasut bertumit rendah

Bijak menangani tekanan

Dapatkan rawatan segera untuk penyakit yang khusus

Pencegahan
***************
Postur - elakkan berdiri atau berjalan secara bongkok
Tidur di atas tilam yang keras
Elakkan mengangkat barang yang berat
Kerap bersenam-elok untuk memastikan otot dan sendi berfungsi dengan lancar
Pengurangan berat badan boleh membantu


Jangan biarkan sakit sendi menghalang anda dari bergiat aktif. 

Kini dengan Shaklee Advanced Joint Health Tablet , anda mampu mengekalkan sendi-sendi yang kuat, fleksibal dan mudah bergerak. 
  • Produk dari shaklee ini mengandungi estrak unik Boswellia aktif dengan paten tertunda, estrak jagung, dan nutrien penting lain termasuk zink, tembaga, mangan dan vitamin c untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan.
  • 100% bebas kondrotoin bagi penyerapan estrak jagung yang lebih baik. Sulfat kondrotoin boleh menggangu penyerapan khasiat estrak jagung dan glukosamina
  • 100% berasaskan sayur-sayuran. Sangat-sangat sesuai bagi vegetarian
  • Kapsul yang mudah ditelan.

AJHT berfungsi menyokong kesihatan sendi dalam 3 cara 

1.  Meningkatkan keselesaan sendi
     Estrak Boswellia menghalang pembentukan bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang         boleh menyebabkan ketidakselesaan sendi

2.  Meningkatkan kesan kusyen
   Estrak jagung membekalkan sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi meningkatkan     sokongan jusyen sendi dan memelihara tulang rawan.

3.  Memelihara kesihatan tisu penyambung
     Zink, tembaga, mangan dan vitamin C membekalkan sokongan nutrient untuk kologen dan                  komponen tisu penyambung yang memberi kekuatan dan stuktur sendi


Ingin dapatkan produk shaklee anda?
Hubungi 0173789501

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...